Lara van Ruijven Memorial

Gepubliceerd op 25 september 2024 om 13:23

Afgelopen weekend vond in Den Haag de 'Lara van Ruijven Memorial' shorttrackwedstrijd plaats, ter ere van de Nederlandse shorttrackschaatsster. De wedstrijd bracht verschillende clubs en schaatsers bij elkaar om Lara van Ruijven te herdenken en hun sportieve talenten te tonen. Onze club was goed vertegenwoordigd met vier leden die deelnamen aan de wedstrijd.

Febe, Ferre, Mauro en Tjorven stonden aan de start van de verschillende categorieën en hebben stuk voor stuk mooie prestaties neergezet. Ferre wist maar liefst twee persoonlijke besttijden te rijden en eindigde als 10e in de junior D categorie. Febe behaalde een 6e plaats in de junior E categorie en Mauro werd 11e bij de junioren C, waarbij hij ook nog eens een persoonlijk record op de 1500m wist te behalen. Helaas raakte Mauro op zaterdag geblesseerd en kon hij op de laatste dag niet meer deelnemen aan de wedstrijd.

Tjorven wist zich te plaatsen als 13e bij de junioren B en reed eveneens een persoonlijk record op de 500m. Het was een inspirerende wedstrijd waarbij onze clubleden hebben laten zien wat ze in huis hebben. De volgende shorttrackwedstrijd staat alweer voor de deur en zal in Rostock plaatsvinden van 11 tot 13 oktober. We kijken uit naar wat onze clubleden daar zullen tonen.

Steun de organisatie: https://yvgtf.nl/talentboek/lara-van-ruijven-memorial-2024

foto van: yvgtf-Lara van Ruijven memorial 2024