Hanse Cup in Rostock

Gepubliceerd op 11 oktober 2024 om 13:41

Dit weekend zullen voor onze club vier shorttrackers aan de start staan van de Hanse Cup in Rostock, Duitsland. Deze prachtige stad aan de Duitse kust vormt het decor voor drie dagen van intense competitie, die voor Febe, Ferre, Mauro en Tjorven vandaag begint. Go Team!

Vrijdag

Tijdens de voormiddag kwamen Febe en Ferre als eerste aan de start voor hun langste afstand van dit weekend. Voor Febe betekent dit de 500m, zij werd 12e met een tijd van 59.570 bij de junioren E meisjes. Haar broer mocht het weekend beginnen met de 1000m waar hij met een nieuwe besttijd van 1:51.232, als 13e finishte bij de junioren D jongens.

Na het ochtendprogramma kwamen Mauro en Tjorven aan de bak, respectievelijk in de categorieën junioren C en junioren B. Mauro schaatst eveneens de 1000m en Tjorven mag het beste van zichzelf geven op de 1500m. Dat heeft Tjorven dan ook gedaan, want hij schaatste een persoonlijk record op zijn 1500m van 2:37.405, en werd daarmee 20ste. Ook Mauro deed het goed op zijn 1000m, eveneens met een besttijd van 1:39.202 wat goed was voor een 22ste plaats. Vandaag mochten zij ook de eerste voorronden van de 500m schaatsen en dat hebben ze beiden gedaan met een tijd van 49.0, wat voor beiden hun tweede besttijd van de dag is. Dat belooft voor morgen!

Zaterdag

Voor de tweede dag stond de korte afstanden op het programma. Febe mocht de spits afbijten van ons team en startte aan de 333m. Zij werd op deze afstand 11e, met een aanscherping van haar besttijd (40.459). Febe mocht haar derde afstand ook afronden vandaag en dit was de 500m (2), zij werd op deze afstand opnieuw 12e. Ferre had de 500m op zijn programma staan waar hij 16e werd bij de junioren D jongens. In de avond mochten ook Mauro en Tjorven aan de start komen voor hun 500 m's. Mauro toonde dat hij in goede vorm is met wederom een besttijd. Deze staat momenteel op 48.216. Tjorven heeft hard gevochten vandaag, maar werd uiteindelijk 25ste bij de junioren B & A jongens. Mauro werd 18e bij de junioren C jongens. Morgen strijden ze voor de laatste punten van het weekend en weten we de einduitslag van drie dagen koers.

Zondag

Het drukke weekend werd afgesloten met de laatste 2 ritten van de derde afstand. Ferre werd 10e op de 777m en daarbij dus ook zijn beste resultaat van het weekend. Mauro schaatste eveneens de 777m en werd net zoals op zijn 500m, 18e bij de junioren C jongens, en Tjorven kwam onfortuinlijk ten val in zijn 1000m finale, wat hem een 21ste plaats opleverde. Over het algemeen hebben onze leden goede wedstrijden gereden en zien we reeds progressie! We kijken uit naar de start van onze eigen clubtrainingen waar we zullen werken aan hun techniek zodat ze nog beter zullen rijden tijdens het seizoen.

Volg alle resultaten via shorttrackonline: https://www.shorttrackonline.info/live.php

Brugse shorttrack club tijdens de Hanse Cup

Actiefoto's dankzij @bylararakow