Zilver voor Alexandra in Almaty

Gepubliceerd op 19 december 2022 om 18:15
Zilver voor de nationale ploeg, waaronder onze Brugse schaatster Alexandra

Namens BSC namen Alexandra en Rino deel aan de derde en vierde World Cupwedstrijden in Almaty, Kazachstan.

Afgelopen twee weken namen Alexandra Danneel en Rino Vanhooren deel aan de derde en vierde ISU wereldbeker in Almaty, Kazachstan. De concurrentie was groot maar onze twee BSC leden hielden stand. Desondanks dat het ijs zeer wisselvallig was heeft Alexandra zeer consistent gepresteerd. Haar individuele resultaten afgelopen twee weekenden waren:

• weekend 1: 500m: 26ste - 1000m: 29ste
  • weekend 2: 500m (1): 24ste - 500m(2): 31ste (na een val) - zilver 2000m mixed relay

De kroon van haar prestaties was uiteraard samen met de Belgische ploeg op de mixed gender relay waar ze een mooie tweede plaats bemachtigde en dus met zilver naar huis komt! Daarnaast heeft ze haar persoonlijk record op de 500m aangescherpt met 0,8 seconden (44,133).

Rino had een wat moeizamere start tijdens het eerste weekend in Almaty. Moeite met het ijs en wat onzekerheid zorgde ervoor dat zijn eerste weekend niet verliep zoals gehoopt. Desondanks waren zijn prestatie niet slecht. Hij werd 27ste op de 1500m en 34ste op de 1000m. Tijdens het tweede weekend herpakte hij zich en behaalde hij een mooie 11e plaats op de 1500m en een 22ste plaats op de 500m. Met de herenrelay behaalden ze in het eerste weekend een sombere 12e plaats, en in het tweede weekend werden ze 7e.

De volgende grote wedstrijd is het Europees Kampioenschap in Gdansk, Polen op 13-14-15 januari.

Brugse snelschaatser Rino in actie tijdens de wereldbeker in Almaty, Kazachstan
Brugse snelschaatster Alexandra in actie tijdens de wereldbeker in Almaty, Kazachstan
Brugse snelschaatser Rino in actie tijdens de wereldbeker in Almaty, Kazachstan