Rino zevende op World Cup 1 in Montréal

Gepubliceerd op 30 oktober 2022 om 17:15

BSC-lid Rino Vanhooren mocht onze club vertegenwoordigen tijdens de eerste ISU World Cup van het seizoen 2022-2023. Hij nam deel aan de 1000m(1), 500m en de herenrelay.

Rino kende een moeizame start, maar hij heeft er het beste van gemaakt met een 29ste plaats op de 500m en een 30ste plaats op de 1000m(1). De beste prestatie was het behalen van een 7e plaats met de herenploeg op de 5000m aflossing.

Brugse snelschaatser Rino in actie tijdens de eerste wereldbeker in Montréal, Canada

Naast ons eigen clublid waren er nog zeven andere schaatsers van België aanwezig. topman Stijn Desmet toonde direct aan dat hij in topvorm was. Ook zijn zus Hanne behaalde tweemaal top 10 tijdens de eerste wereldbekermanche.

Het mooiste moment van het weekend was toen België zilver haalde op de mixed relay. Ons nationaal team heeft hier de voorbije jaren hard voor getraind en eindelijk worden ze ervoor beloond. Een welverdiende proficiat!